2. Atributy a jejich editace

Zvektorizováním vrstevnic získáme pouze jejich geometrii. Nyní přiřadíme jednotlivým vrstevnicím výšky. Pokud budeme mít pro každou vrstevnici uloženu i její výšku, budeme moci využít tuto vrstvu například pro vytvoření 3D modelu terénu.

Ve třetím vojenském mapování jsou výšky uvedené v metrech a krok (rozestup) vrstevnic je 20m. Silněji zvýrazněné vrstevnice mají hodnotu rovnu celočíselnému násobku sta (například 400, 500, ...).

2.1. Založení nového atributového sloupce

Abychom mohli do atributové tabulky ukládat hodnoty výšek vrstevnic, musíme nejdříve vytvořit v atributové tabulce sloupec, do kterého budeme následně tyto hodnoty vkládat.

POZOR! nesmíte být ve stavu editování. Zkontrolujte, že jste zadali Stop Editing.

Otevřeme tedy atributovou tabulku vrstvy Vrstevnice -> pravé tlačítko - Open Attribute Table.

Zvolíme možnost "Table Options" a vybereme Add Field.

Obrázek 4.14. Přidání nového sloupce

Přidání nového sloupce

Objeví se nové okno do kterého zadáme jméno nového sloupce a vybereme datový typ sloupce (ponecháme Short Integer - do slouce budeme ukládat číselné hodnoty - výšky) a potvrdíme.

Obrázek 4.15. Nastavení názvu a datového typu nového sloupce

Nastavení názvu a datového typu nového sloupce

Nyní již můžeme atributovou tabulku zavřít a znovu pustit funkci Start Editing. Vybereme Edit Tool a klikneme na vrstevnici, u které budeme chtít přiřadit výšku. Přes pravé tlačítko myši následně zvolíme "Attribute Table", viz obrázek.

Obrázek 4.16. Přiřazení výšky

Přiřazení výšky

Tím se nám zpřístupní atributová pole pro zadání hodnot. Do sloupce "Vyska", který jsme vytvořili, zapíšeme příslušnou hodnotu - pro vrstevnici na obrázku to bude hodnota "500".

Obrázek 4.17. Zadání výšky

Zadání výšky

Toto provedeme pro všechny vrstevnice. Nakonec nesmíme zapomenout dát Stop Editing a potvrdit Save your edits.